انتخاب یک تم گرافیکی می*تواند بر نمای فروشگاه بوتیک شما بسیار تأثیرگذار باشد. به این نکته توجه نمایید که تم انتخاب شده برای دکوراسیون بوتیک بایستی بتواند آن را از دیگر فروشگاه های خرده فروشی به نحوی جدا کرده که مشتری در نگاه اول متقاعد شود به آن وارد شود؛ برای مثال در صورتی که در حوزه فروش لباسهای شنا فعالیت می کنید می توانید از تصویر ساحل و دریا و یا دریا و غروب آفتاب در قسمت*های مختلف فروشگاه خود استفاده نمایید همچنین در انتخاب تم، از رنگ ویژه ای که به آن رنگ سازمانی گفته می*شود استفاده نمایید. استفاده از رنگ سازمانی می تواند هویت شما را برای مشتریان تان به طور واضح مشخص نماید.
رنگ سازمانی در قسمت های مختلف قابل استفاده است برای مثال می توانید در صورتیکه رنگ سازمانی خود را انتخاب نمودید از آن در دکوراسیون فروشگاه همچنین کارت ویزیت بسته تحویلی به مشتری، لباس فروشنده ها و دیگر اجزایی که در ذهن مشتری خواهد ماند استفاده کنید. سعی کنید برای انتخاب رنگ و تم دکوراسیون بوتیک خود فرهنگ محلی که در آن فروشگاه خود را افتتاح می کنید بررسی نمایید. برخی از رنگ ها برای بعضی از فرهنگ ها حساسیت های خاصی را ایجاد خواهند کرد و یا ممکن است دارای معانی متفاوتی باشد که برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

از یک طراحی خلاقانه برای ویترین خود استفاده کنید
یکی از تاثیرگذارترین قسمت های فروشگاه های خرده فروشی و به خصوص بوتیک ها را می*توان ویترین بیرون فروشگاه دانست که در دکوراسیون داخلی بوتیک بایستی توجه ویژه*ای به آن داشته باشید. دقت کنید در صورتی که مخاطب شما در حال عبور از جلوی فروشگاه است تنها به اندازه چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا وی را جذب نمایید. این عمل جذب مشتری می تواند از طریق ویترین بسیار جذاب شما انجام پذیرد. بنابراین سعی کنید ویترین فروشگاه خود را خلاقانه طراحی و آماده نمایید.

علاوه بر این، ویترین فروشگاه نباید به هیچ وجه شلوغ باشد و بایستی مشتری در نگاه اول بتواند مدل کسب و کاری شما را در یابد. همچنین بایستی ویترین بوتیک خود را به*طور دوره ای تغییر دهید؛ چرا که بسیاری از مخاطبان شما افرادی هستند که ممکن است روزانه و یا هفتگی از جلوی فروشگاه شما عبور کنند و ویترین تکراری برای آنها جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید با تغییر المانها و همچنین اجناسی که داخل ویترین بوتیک قرار می دهید نوعی تازگی و جذابیت ایجاد نمایید.

فضای داخلی را مناسب طراحی کنید
در دیزاین دکوراسیون داخلی بوتیک فضای داخلی نیز به اندازه ویترین بایستی متناسب طراحی گردد. نکته حائز اهمیت این است که وقتی در طراحی ویترین فروشگاه خوب عمل کرده باشید به احتمال زیاد مشتری به داخل فروشگاه شما جذب خواهد شد. ولی این پایان ماجرا نیست.
بنابراین قسمت عمده ترغیب مشتری به خرید کالا در داخل فروشگاه انجام خواهد شد. فضای داخلی فروشگاه نیز بایستی به گونه ای باشد که مشتری ترغیب به خرید محصول گردد. در صورتی که فضای داخلی فروشگاه شما بسیار شلوغ و درهم و برهم باشد احتمال خارج شدن مشتری افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این*ها مسائلی مانند استفاده از متریال های مختلف بسته به نوع دکوراسیون داخلی بوتیک و تمی که انتخاب کرده اید بسیار حائز اهمیت است. یک مسئله دیگر که در دکوراسیون بوتیک شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نوع نورپردازی و میزان آن است.
بوتیک نه کافی شاپ است و نه خیابانی بسیار پر تردد ، پس نورپردازی آن باید نه بسیار کم و نه زیاد از حد طراحی گردید. نور بسیار زیاد می تواند رنگ ها را تغییر داده و باعث نارضایتی مشتری پس از خرید گردد، همچنین نور کم باعث خواهد شد که مشتری جذب رنگ های متفاوت در بوتیک شما نشود.
مهم است که در دکوراسیون داخلی بوتیک خود از فضاهای خالی به شکلی مناسب استفاده کنید. مشتری فروشگاه بایستی بتواند به راحتی در بین اجناس مختلف و رگال های ایستاده پوشاک جابجا شود، ولی فضای بیش از حد خالی نیز به مشتری این حس را القا خواهد کرد که در این فروشگاه کالای مناسب خود را پیدا نخواهد کرد.

کانتر فروشنده را در جای مناسب تعبیه کنید
در بسیاری از فروشگاه ها کانتر فروشنده یا همان پیشخوان در جای مناسبی تعبیه نمی*شود و در بدو ورود با یک میز چهارگوش بسیار بزرگ روبرو خواهید شد که فروشنده در پشت آن نشسته و یا ایستاده است. این مدل از میز باعث می*شود که فروشنده در چشم مشتری به عنوان یک نگهبان برای حراست از فروشگاه نمایان شود. حس منتقل شده از این مدل کانترها چندان مناسب نیست سعی کنید کانتر فروشگاه خود را در یک گوشه و یا زاویه ای که بلا استفاده است تعبیه نمایید همچنین همخوانی میز پیشخوان با دکوراسیون بوتیک از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

سرعت حرکت مشتری را کم کنید
یکی از کارهایی که در دکوراسیون بوتیک و طراحی داخلی آن بایستی دقت کافی به آن داشته باشید را می توان استفاده از المان و دکوراسیون هایی دانست که می*تواند به سرعت مشتری اندکی کمک کند. برای این مسئله سعی کنید مشتری را کلافه نکنید و به جای آن از راه های پیچ در پیچ کمی استفاده کنید که می*تواند از نسل بیشتری را به دیده مشتری برساند.
همچنین می توانید از ویترین*های بسیار جذاب در قسمت*های داخلی فروشگاه نیز استفاده نمایید که محصولاتی بسیار ویژه و جلب توجه کننده را در آنها به نمایش گذاشته اید این محصولات می توانند سرعت مشتری را به طور چشمگیری کاهش داده و باعث شوند مشتری ها در بین قفسه ها محصولی مناسب برای خود بیابند.


منبع: تهران دیزاین سنتر